14 juni 2008

tävlingsdag 1 och utflyttning

Var uppe med tuppen (eller före tuppen) föra att fara till Övik och tävla. Lastning, veterinärbesiktning och sadling flöt på bra.

I första klassen som var 1m var hon otroligt laddad, bjöd på allt och blev lite för stark och pigg inför sista i grunden och under omhoppningsbanan så vi tog med oss två stycken bommar (snuddade bara med bak). Men men..hon kändes otroligt fin i grunden iallafall.

I andra klassen som var 1.10m var hon lugn och fin på framhoppningen. Lyssnade på allt. Väl inne på banan spände hon sig och blev tjurig framåt. Ändrade sig i sista sekund. Men men...nya tag imorgon. 1m , 1.10 även imorgon.

Efter vår hemkomst så har Johanna hunnit med att flytta hem igen. Känns otroligt tomt här hemma! Jag hann vänja mig vid att hon satt bredvid mig när vi höll på med datorn, såg på tv eller pratade i soffan. Men men..som tur är så kommer Anders hem ikväll så helt ensam är blir jag ju inte =D. Har längtat så efter honom! Även fast jag har haft den bästa stand-in man kan ha!

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha ja jag gör ju mitt bästa ;)