04 mars 2008

Min helg i fjällen

Packade bilen full (undrar hur vi ska rymmas när vi får barn?!?) och styrde vår kos mot Hallen och Jämtlands län i fredags eftermiddag. Kom fram runt 20.30 - tiden och välkomnades med kramar och färdiglagad middag =).

Lördagen tillbringades i Bydalen eller något som kallades för Hofta ifall jag inte missuppfattade det helt. Efter lite strul med inpassning av skidor, hjälmar, stavar och dylikt så var tillslut allihop färdigutrustade för en dag i skidbacken. Jag, Maria och Daniel på slalomskidor och Anders på snowboard.

Tyvärr sinkade vår svagaste punkt ner oss rejält men vi hann med en hel del åk iallafall, är jätteglad för att det gick så bra som det gjorde. Var ju ca 8 år sedan jag stod på ett par slalomskidor sist!

Sladdade sedan hem för att innjuta ännu en god middag samt kolla på melodifestivalen.

Söndagen blev en luugn dag =). Klev upp vid 9.00 men slumrade till i soffan framför vasa-loppet en stund. Åt sedan lunch och packade in oss i bilen för att börja vår färd hemåt.

Stannade till hos Anders Mormor i Bräcke för lite gott fika innan vi fortsatte hemåt. Blev dock ännu ett stopp och då i Häggadånger för att införtära lite mat, jättegott!

Somnade ganska så tidigt trötta och nöjda efter en härlig helg i ett riktigt vinterland!!

1 kommentar:

ansj sa...

härlig helg =) jag är totalt hopplös vilken typ av skidor jag än sätter på mig ;)
Det är B-kursen jag läser =)