10 mars 2008

"Anders-helg"

Började i fredags med att först bjuda Anders föräldrar på god Thai-mat för att sedan se på Let´s dance med dem. For sedan ner till Barsviken eftersom vi skulle tillbringa natten där, eldade och somnade sedan framför brasan, urmysigt!

Vaknade tidigt, för att vara oss, på lördagen och tillbringade morgonen framför brasan med god frukost och mys. For sedan upp till "byn" som de säger ;).

Åt lunch och putsade på Saaben, denna gång var det fälgar samt stenskott som blev tillfixade. Saaben även kallad WOKen kommmer vara otroligt fin i sommar!! =D Ibland undrar jag ifall det bara är min familj som döper sina bilar och sedan verkligen kallar dem för det?! Vi har haft KYLen och nu har mamma WiLmeR o.s.v. och det är alltid det vi kallar dem för när vi pratar om dem =).

Väl hemma i stan igen plockade vi ihop lite här hemma och sen så gjorde vi otroligt god mat. Fläskfilé och potatisgratäng!! Det är nog bland det godaste jag vet!

Hade kvällsjouren i stallet, gick ganska så bra även fast jag var ensam..

När jag kom hem såg jag slutet på "Andra chansen" med Anders och Johan, det blev även så att vi förfestade lite =). Tog oss sedan ut på krogen för att dansa och prata lite, riktigt trevligt! Saknade dock min Johanna på dansgolvet! Vid 2-slaget gick vi hem och förtärde lite mer potatisgratäng och fläskfilé och somnade sedan gott.

Klev upp någorlunda tidigt för att fara till ridskolan och hoppträna för Marianne. Vi hoppade en "arbetsbana" som hon valt att kalla det. Bestod enbart av linjer och kombinationer. Det gick riktigt bra, har inte hittat samma lugn på hennes träningar som jag har gjort när jag och pappa tränar men det är på väg! Vi red banan tre gånger, sista varvet låg hindren på höjder mellan 90-120 och den hoppade vi helt utan problem =). Mirran är så underbart fin =) Vi fick förresten också testa på att trampa lite, Mirran var faktiskt rikigt duktig på det.

Efter träningen for jag hem och tillbringade resten av dagen med att mysa med Anders och ta det lugnt här hemma. Jättemysigt!

Har varit en riktig kanonhelg! Otroligt mysig på alla sätt och vis =D

2 kommentarer:

ansj sa...

Låter som en underbart trevlig helg! =D
jag brukar också döpa bilar ;P

Anonym sa...

Haha, Vi har i alla tider alltid döpt våra bilar ;D