09 mars 2009

Och så var ännu en helg förbi

I fredags var vi hemma och tog det lugnt med god mat, vin och Let´s dance. En myskväll helt enkelt =).

På lördagen så fotograderade vi 4-veckors stå-bilder på valparna. Det var svårt men några fina bilder lyckades vi få till. Ni får gå in på deras personliga sidor på hemsidan och kika på dem!

Där efter så tog jag med mig Anders kompis Nicke till stallet och red ut en sväng. Det var superkul att rida igen och alla 4 var på strålande humör när vi kom tillbaks från vår lilla tur uppför Speckstabacken. Här har vi Niklas och Cayenne:



Hann med ett litet valpköparbesök innan vi for ut till Häggdånger för att äta lite god mat samt hälsa på Anders släkt som var på besök från Hallen. Såg på Melodifestivalen som visade sig vara värre än värst då låten Snälla, snälla gick vidare. Huvaligen för att behöva höra den en gång till, och ännu värre ifall det är den som ska representera Sverige!

Det blev sedan en kort förfest här hemma och sedan krogen i några timmar. Dansade och hade roligt bl.a. med Johanna som ju varit hemma i helgen. Drog oss sedan hem för att sova.

Igår söndag for vi till min farmor för att fira henne på hennes 90-årsdag! Åt lite gott fika och pratade med lite kusiner och annan släkt som det var åratal sedan jag träffade sist. Det var flera stycken som jag inte ens hade något minne av att jag någonsin hade träffat förut. Farmor var iallafall glad att så många hade kunnat samlats på hennes födelsedag så det var roligt att se!

När vi kom hem blev det lite middagsrester från i fredags (lax och romsås), lite hemsideuppdaterande och vi avslutade sedan helgen med att gå på bio och äntligen se "Män som hatar kvinnor"!. Den var verkligen otroligt bra!! Det är alltid svårt att skildra en hel bok i en film men de hade lyckats mycket bra måste jag säga, de hade fått med allt det viktiga utan att det blev för mycket information att ta in. Jag tror nästan att jag måste ta och läsa om böckerna! Vilket jag nästan alltid gör när jag ser en film av en bok jag tidigare läst =).

Men för tillfället ska jag sätta igång med lite räkenskapsanalysplugg, ska skriva ett arbete på 15-20 sidor så det är väl lika bra att sätta igång.

Ha en bra måndag!

1 kommentar:

Anonym sa...

jag har också sett den filmen :) den var riktigt bra, men jag har inte läst boken så får väl ta o göra de nu :)