12 mars 2009

min personliga väckarklocka

Milou har verkligen tagit på sig sin mammaroll till fullo, nu för tiden blir det inga långa sovmorgnar för hennes del utan vid 07.30 tycker hon att det är dags att kliva upp. Så hon har alltså gått från att själv behöva väckas om och om igen runt 10-11 tiden till att energiskt väcka mig strax efter 7.

Det är alltid bra med en personlig väckarklocka men ännu bättre vore det ifall hon gick att ställa så att jag själv fick bestämma vilken tid hon skulle "ringa" ;).

Men det är iallafall bra att hon får upp mig från sängen för min vanliga väckarklocka den ligger jag bara och lyssnar på. Hennes variant är mycket mer effektiv eftersom hon krafsar på mig och pussar mig i ansiktet samtidigt som hon tokviftar med svansen och ser så glad ut varje gång jag börjar vakna till. Då kan man inte annat än kliva upp!

Fast jag hoppas förstås att hon går tillbaks till sina vanliga morgonrutiner så fort som alla små barn har flyttat hemifrån. Tänk att valparna snart är 5 veckor! Tiden går så otroligt fort just nu, det är knappt jag hänger med.

Idag måste jag verkligen försöka ta itu med lite skolarbete, har blivit försenad här i veckan pga att jag väntade på information från annat håll. Men idag måste jag verkligen få något gjort. Den där städningen som skulle göras igår borde också fixas idag,och så tänkte jag baka lite. Får se ifall jag hinner med allt, har en förmåga att försöka samla alla veckans händelser på en och samma dag.

"Min personliga väckarklocka" - Här var hon 19 veckor gammal.

1 kommentar:

Anonym sa...

världens finaste Milou :)