11 mars 2009

lite men mycket att göra

egentligen finns det massor av saker som jag skulle kunna ägna mig åt för tillfället. Jag kan städa (vilket lägenheten verkligen är i behov av), jag kan plugga och en massa mer tråkiga saker. Men inget av det känns speciellt lockande. Jag försöker inbilla mig att det beror på att jag är trött eftersom jag sovit dåligt inatt och klev upp vid 5 men jag vet inte riktigt och jag går på den lätta!

Tror att det egentligen beror på att inget av sakerna känns som ett måste. Jag har ett arbete som ska fixas i skolan men än är det inte supertidsnöd (vilket jag oftast brukar lyckas vänta in, inte heller duggan känns tillräckligt nära och städningen..det kan alltid bli lite mer stökigt ;).

Så känner jag mig själv rätt så kommer jag alldeles snart lägga mig ner och "vila ögonen" en stund och sedan sova bort någon timme för att sedan vakna upp och upptäcka att det inte var tröttheten som gjorde att jag inte hittade någon motivation för att varken plugga eller städa!

På återseende!

Här är en man som tog sig en powernap i Saigon/Vietnam

Inga kommentarer: