31 mars 2009

Inte många dagar kvar nu

Tänk hur otroligt fort 8 veckor kan försvinna iväg. Jag tycker det var alldeles nyss som jag sprang in med Milou till valprummet och med stor spänning följde och hjälpte till vid valpningen. Förvåningen att de var så många som 6 har nog fortfarande inte släppt, dessutom 3 av varje?! Någon måste ha hört min lilla önskan om att iallafall få 2 hanar och 3 tikar, den sista hanen kom som en liten bonus för hon som ska få ta del av honom!

Samtidigt som jag kommer att tycka att det är otroligt jobbigt att de flyttar härifrån så måste jag erkänna att det också kommer att bli lite skönt. Det kommer kännas skönt att återgå till någon slags vardagsrutin samt börja träna Charlie och Milou i allehanda saker på olika nivåer. Det känns även skönt att få sova i fred om nätterna samt slippa oroa sig för att grannarna ska klaga.

Men åh vad jag kommer sakna att ha alla 6 underbaringar så nära intill mig, när de kommer springande och klättrar på en när man kliver in i rummet, när de pussar på en och tokviftar med sina små svansar, när de sover tätt intill mig i soffan och när de springer runt på golvet och busar med varandra och olika leksaker och ser så otroligt lyckliga ut över den enkla tillvaron de lever i.

Denna period har verkligen varit ett äventyr, men ett äventyr jag aldrig kommer att ångra! Dessa dagar finns för alltid starkt förankrade i mitt minne.

Inga kommentarer: