19 mars 2009

känslan av att vara småbarnsförälder


I morse så kom känslan igen, känslan av att helt plötsligt ha blivit småbarnsförälder. Valparna satte igång och gnällde, ylade och skällde kring 05.50 tiden så till slut gav jag upp mina försök att fortsätta sova och klev istället upp och började städa?!

Vid 8 var jag nästan helt klar med städningen av hela lägenheten men var tvungen att ta en ofrivillig paus eftersom vår dammsugare inte verkar må så bra utan dör lite då och nu. Ungefär en timme senare startade den lika plötsligt som den dött så nu ska jag väl dammsuga det sista samt skura golven, sen är jag färdig!

Det är inte ofta hela lägenheten är städad före 10 och då har jag ändå haft över en timmes paus också!

Kan ju även tillägga att mina små "barn" bestämde sig för att somna igen kring 06.20 tiden då de var helt säkra på att jag var uppstigen och vaken =P

1 kommentar:

Mittlivblandungarhundarochhastar sa...

Hahaha... låter underbart det där! Visst blir man mycket effektivare som "småbarnsförälder" =)