29 oktober 2008

När är det dags att köpa en ny dator?

Min dator, som jag brukar kalla för Emilio, har nu hängt med mig i lite drygt 3 års tid. Men det kan vara så att han börjar sjunga på sista versen nu.

När Emilio skall startas så hinner jag gott och väl att gå ut och rasta Milou en sväng innan den känner sig redo att användas. Vill jag sedan starta t.ex. internet kan jag få vänta någon minut till, och är jag så dum så att jag vill skriva något i Microsoft Word då hinner jag duka fram fika till mig själv innan programmet har startats och då vägrar han såklart öppnat själva filen som jag från början klickat på utan jag måste då välja att öppna den i efterhand i programmet. När jag suttit några timmar vid datorn blir det lätt så att jag har MSN, musikspelare, word, pdf, internet explorer och lite mappar öppna. Det är då Emilio börjar få nog och kan om han vill stänga ner lite program för att underlätta för sig själv.

Vissa dagar orkar han inte med musiken som jag spelar så då väljer han att låta ljudet vara ur funktion. Sen att det är svårt att skriva med tangentbordet då min kära hund lyckats göra så att två tangenter lossnat gör ju inte det hela mycket bättre.

Detta var en liten kort beskrivning av min kära dator som har funnits hos mig och hjälpt mig med alla mina skoluppgifter på universitetsnivå.

Men nu så frågar jag mig, när är det dags att köpa en ny dator? När finns det ingen återvändo längre??

1 kommentar:

Anonym sa...

det är dax, jag lovar dig ;) hoppas tentan gick bra!! :)