10 februari 2008

gräsänka

Denna helg har jag varit gräsänka eftersom Anders tillbringat sin helg upp i Umeå, men helt ensam hemma är jag ju inte, har ju min kära Smulan som sällskap =).

Ännu mindre ensam blir jag då jag tillbringar nästa hela min helg hos mamma och pappa samt med Johanna! Har ätit god mat, sett på let´s dance och melodifestivalen, läst, samt varit hos Ecesh med Johanna. Otroligt mysigt allting!

Idag så har jag jourat i ishalkan, broddar hade varit guld värda men det är som alltid lätt att vara efterklok. Stöttade mig på hästarna när jag skulle ut med dem i hagen och småsprang in för att inte halka =)

Sedan var det den efterlängtade Marianneträningen idag, jag hoppade Lucky eftersom Mirran varit lite svullen i ett bakben i helgen, vill inte göra något värre. Lucky var riktigt mysig och lite unghästaktig i svängarna. Hoppade iallfall riktigt fina språng och vi tog oss runt banan 1 gång på 80 och 2 ggr på 90 utan större problem =). Marianne tyckte det var nyttigt för mig att rida en häst som inte var het för en gångs skull, och det håller jag verkligen med om!

En trevlig helg som jag tänkte avsluta med att läsa lite, och då är det inte kurslitteratur jag tänkte ägna mig åt utan en deckare. Skolan får allt hålla sig till vardagarna!

3 kommentarer:

Olivia sa...

Svar: Haha, ja! Det är nog många hästar som är bästa hästen :D

ansj sa...

Åh, kul att rida nån annan häst ibland! =) det var väl rätt längesen va? =)
Hur är det med Mirran, nått allvarligt?

Anonym sa...

Haha ja det är nog tack vare det där med att han är som en unghäst i svängarna som jag får rida han så mycket just nu =P Roligt att det gick bra att hoppa och att du tyckte att det var kul att hoppa en annan häst. För vem vet, när tävlingshöjderna blir för höga för mig så kanske du får ta över ;)