04 februari 2008

allt och ingenting

det har varit en lugn men ändå fartfylld helg för min del!

Började som vanligt nuförtiden helgen med att se Let´s dance hos mamma och pappa, så mysigt så =)

Lördagen började inte så bra då jag vaknade upp och förstod att jag skulle hinna med att rida, fixa allt i stallet samt göra mig i ordning för Birsta på ca 1 h. Allt löste sig iallafall med att vi inte for till Birsta, ibland kan dåligt väder vara till lite hjälp iallafall. Jag och Mirran red istället ut på en mysig tur i snön och busade lite. Mirran är superglad på uteritter, nästan så att man tror att öronen ska tippa över =).

Eftermiddagen och tidiga kvällen tillbringades i Häggadånger med Anders föräldrar samt moster och kusiner. Åt god mat och hade trevligt i några timmar innan det bar av in mot staden igen. Där väntade förfest hemma hos oss och sedan utgång på Kajutan. Hade riktigt riktigt roligt, jag och Johanna dansade massor som vanligt!! Utgången avslutades med lite pizza på Minikrogen och sedan hemgång.

På söndagen så var vi först en sväng på Donken och in på Lidl, sedan tog vi en promenad med Pajen, härligt väder!

Passade på att hoppa på den korta hopptiden vilket flera andra också hade tänkt, löste sig dock ganska så bra då de flesta kan samarbeta och kommunicera ganska så bra (de flesta iallafall). Hoppade först en studs vilket som vanligt flöt på bra med Mirran, sen hoppade vi en två-kombination med räcke-ett språng-räcke och så var det en galoppbom mitt i. Flöt på super! När hindren låg på lite drygt 110 in och 100 ut så kände jag nervositeten komma flygande men jag lyckades förtränga den med min lilla ramsa och vi kunde lätt flyga över ca 20 cm över och med ett stort leende på läpparna! Älskar min häst!!

Kvällen avslutades med att vi blev bjudna på middag av Anders föräldrar på Östanbäckens restaurang, otroligt god mat!!! Gå dit och njut så stöttar ni samtidigt Carro och Jovan! =)

Avslutar med en härlig vinterbild på Smulan som jag tog förra veckan:

3 kommentarer:

ansj sa...

lät som en mycket trevlig helg iaf! =) söööt bild!! =D

Anonym sa...

Ja när ska vi dit också äta då? :)

Anonym sa...

Du hade en fin hund, tack för tipset!=)