06 januari 2008

Mjölksyreträning!

ja idag var det äntligen dags för marianneträning igen! Fast jag och pappa har ju lyckats få till riktigt bra hoppträningar själva också =).

Mjölksyreträning var det som stod på schemat idag, hoppade en 6-studs på vardera långsida och en 3-studs på böjt spår på ena kortsidan. Hoppade i intervaller om 2 min vardera och gjorde det 2 ggr i varje varv. Det märktes att Mirran blev mör men hon blev samtidigt mycket lugnare och mer sansad ju längre tiden gick. I början var hon otroligt stark när hindren kom så fort...men det ger ju bara mig ännu en anledning till att träna på min sits efter hindren!

Nästa vecka är det dags för banhoppning, ska bli otroligt roligt! Men samtidigt lite nervöst, var otroligt länge sedan jag hoppade högre enkelhinder. Tänkte iallafall hoppa lite småhinder på onsdag, annars har jag en skvatt galen häst på söndag. Mirran älskar helt enkelt att hoppa! Och glad är jag för det!!

Nu ska vi snart hem till mamma och pappa för att äta lite god mat!! =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ska du hoppa på onsdag alltså? Får man hjälpa till? Prova sadeln tills dess :D