03 juli 2008

Picknick, dressyr och Bio-besök.

Igår hade jag, Milou och Carolina picknick i parken utanför. Otroligt mysigt att ligga på en filt i gräset, dricka saft och äta kakor. Milou och Carolina hann med att busa en hel del också =).

For sedan ut och red lite dressyr på Mirran i ridhuset. Ville rida lite med speglar eftersom det var så länge sedan. Tränade en del byten och igår satt de verkligen som ett smäck!! Kunde byta på snett igenom, byta på rakt spår (rättvänd till förvänd) samt i serpentinbågar. Har dock inte kommit så långt så att vi kan byta i varje båge utan vi rider en båge, byter och sen ut. Men det börjar iallafall arta sig!! =D

På kvällen blev jag bjuden på bio av min prins. Såg Narnia - Prins Caspian och jag som egentligen inte är någon fantast av fantasy tycker dessa filmer är otroligt bra! (Både ettan och tvåan). Absolut något som ni bör se, fantasy-älskare eller inte!

Idag är det otroligt härligt väder så jag tänkte skynda mig att plugga lite och sen bege mig ut i solen!

3 kommentarer:

Mittlivblandungarhundarochhastar sa...

Härligt att det går så bra med bytena =)

ansj sa...

Ja det är ett härligt jobb! =D
hehe vet inte om det är så bra att vara styrdansproffs på fyllan, sist jag var på krogen var det tydligen nån som stämplade mig på foten, har haft ont i 2 veckor typ.. nu är det äntligen bra igen ;)

ansj sa...

med de där bytena blir det ju snart msv-debut!! =D