25 juli 2008

debut i 120 =)

tävlingen flöt på bra idag trots den tropiska värmen som har infunnit sig, men man ska inte klaga =)

Mirran skötte sig super under hela dagen, var alldeles lagom pigg!

I 1.10 så rev vi lite snöpligt två hinder, den första rivningen får hon själv ta på sig men den andra får jag nog skylla på mig själv. Red lite snäv sväng in i kombinationen så hon la in några travsteg.

Sen var det dags för debuten i 120 och konstigt nog var jag inte ett dugg nervös. Mirran hoppade otroligt fina språng, höga och luftiga, över hinder 1-4 men sen gick nog luften ur oss och då jag inte riktigt hann med att styra på tredje hindret i linjen som var byggd nästintill som en serpentin så stannade hon och vi fick även ett till stopp där så sen var vi uteslutna. Hoppade en till gång över första hindret, kanonsprång igen =D. Så vi var otroligt stolta över oss själva när vi red ut från banan, när vi hoppade de första 4 hindren så kändes det som om vi aldrig hade gjort annat =D

Min lilla häst kan hon =)

3 kommentarer:

ansj sa...

ååh vad duktiga! =D 120 är ju typ.. högt! åh lillalilla mirran =P ja duktiga som sagt! kul =)

Mittlivblandungarhundarochhastar sa...

120! Din galning det är ju högt och breeeeda hinder framförallt! Fasen vad kul att det går så bra.

Anonym sa...

Eftersom du varken svarar eller ringer upp så får jag skriva det här istället. Men jag kommer iallafall hem på torsdag eftermiddag!