12 oktober 2007

Motivation!

Ja just nu känner jag mig verkligen motiverad till träningen med Mirran, känns som att vi har kommit förbi ännu en spärr inom dressyren och nu är det sådär roligt att rida dressyr på henne igen!

Kikade runt lite på internet igår och hittade lite roliga filmer på övningar på www.hippson.se vilka gav mig ännu mer motivation! Så idag när jag satt upp så visste jag exakt hur jag ville att det skulle kännas och se ut. Och Mirran var inte sen att hänga på,hon är så otroligt roligt att rida just nu! Mjuk, följsam, pigg, glad och helt enkelt underbar! Idag var det förberedelser för byten som tränades.

Har även satt upp lite mål som ska uppnås över vintern:
* Vi ska kunna göra flygande byten åt båda håll.
* Vi ska kunna korta upp och länga både traven och galoppen ytterligare.
* Vi ska bygga muskler som bara den med målmedveten dressyr och styrketräning av olika slag för att till våren känna oss styrkemässigt redo för en kommande debut i 120.
* Konditionsträna Mirran regelbundet även detta för att underlätta för nästa tävlingssässong.

Det var våra mål i korta drag, så nu är det bara att trimma till tusen! =)

1 kommentar:

ansj sa...

kul! blir mottiverad själv bara av att läsa dina mål :P