09 juli 2007

Östersund-Frösö

I helgen var jag alltså på tävling i Östersund, Mirran skötte sig kanon under hela helgen med alltifrån lastning och veterinärbesiktning till själva ridningen.

I lördags hoppade vi först 1 m och fick till en riktigt bra runda med snabb tid i omhoppningen så vi tog vår första vinst tillsammans =)=) Underbara häst!!

Andra klassen var en 1.10, där fegade jag otroligt redan från start men 1-2 flöt på fint, 3:an tvekade jag väldigt på så vi rev hela eftersom jag inte lät hon galoppera. 3:an gick fint sen fick vi ett jättekonstigt språng in i kombinationen så jag vände ur för att ge Mirran en ärlig chans på det andra hindret. Red på igen och då gick det bra. Nästa hinder var ett plank, inga problem. Men sen kom en stor maxad oxer, då gick luften ur mig. Men jag är otroligt nöjd ändå, Mirran skötte sig väldigt bra!

Igår söndag så hoppade vi först 1m och kom placerad 4:a med ett nedslag i grunden. Det var nog den finaste 1 meter rundan vi någonsin hoppat! Allt stämde så bra!! Synd på nedslaget bara eftersom det bara var en dubbelnolla! Men men...

Idag kom jag ut med med kämpaglöd från framhoppningen så 1.10 flöt på mkt bättre. Fick två nedslag men Mirran hoppade otroligt bra. På sista hindret var hon minst 20 cm över, otroligt bra språng!! =D

Hon kan min turboponny!!!!!

Nu ska jag iväg på jobbet, hej hej

1 kommentar:

ansj sa...

fan va härligt!!! Grattis! =D