27 juli 2007

Min hästvärld

Hoppningen har nått en uppåtgående kurva igen, hopptränade på Näset för Marianne i tisdags och då hoppade vi ett enkelräcke på 130 cm! Högsta jag och vi någonsin hoppat =) Hoppade även en väldigt bred oxer i både trav och galopp hur enkelt som helst!

Dressyren går framåt hela tiden, galoppen blir starkare och starkare! Nästa mål är galoppombyten, banhoppningen blir så mycket lättare då!

Idag för första tävlingsdagen på Näsets tredagars, startade en 110. Hoppade runt 120 på framhoppningen utan problem och gick in med bra självförtroende på banan. Rev tyvärr 3 hinder pga 2 ryttarmissar och 1 hästmiss men jag är otroligt nöjd med rundan. Fick till några otroligt fina språng!!

Har två 110-starter kvar i helgen och jag är laddad till tusen!! Hoppas på att få hoppa banken i någon av klasserna, vore roligt =)

Min häst är helt underbar!!

Inga kommentarer: