25 juni 2009

Fotograferingsträning

Igår när jag var ute en sväng i solen med hundarna så tränade jag lite på att styra kameran själv och inte hela tiden förlita mig på automatiskt läge. Jag ändrade bländaren samt slutartiden för att själv kunna se vad de ger för effekter, jag lär mig bäst då jag får testa saker jag tidigare läst på egen hand. Här är några av resultaten:

Fokus på alla detaljer


Fokus på Charlie

Samma motiv fast med fokus på bakgrunden

Fokus på Charlie och Milou


Nu när jag börjat komma igång och förstå mig på vad jag egentligen gör med bilderna när jag snurrar på vissa hjul eller trycker på olika knappar så känns det ännu roligare att använda vår kamera. Så nu är det bara att träna vidare eftersom det är jag som skall fotografera på bröllopet i sommar!

1 kommentar:

Anna sa...

Vilket bröllop???