03 maj 2009

Stukad fot visade sig vara en fraktur och sen två...

Var in på röntgen i torsdags och fick min fot kollad, visade sig att jag inte bara hade stukat foten utan även fått en fraktur precis under fotknölen. Första budet var - "Till Sundsvall för gipsskena"

Mamma och jag tillbringade 3 jobbiga men samtidigt roliga timmar på akuten i Sundsvall för att ca 5 minuter efter att jag gått in hos läkaren lämna sjukhuset igen, helt utan gips.

Frakturen satt nämligen så långt ner att det räknas som en ledbandsskada (även fast det är en fraktur!?) och gipsas därför inte. De hade även upptäckt att jag hade en gammal fraktur med en liten lös benbit som hade blivit alldeles rund av senornas slitning.

Nu är jag glad för att jag slapp undan gipset men ledsen eftersom hon beräknade ca 5 månaders läketid.

Inga kommentarer: