06 november 2008

Varför man ska vara två om att äga en hund

Det finns en hel del hundar runt om kring i världen, och flera av dem har två ägare, kanske en matte och en husse. Fördelarna med detta är många!

Antalet gånger du behöver kliva upp ur din varma säng på morgonen eller gå ut i mörkret om kvällarna kan minskas ner till hälften.

Antalet nej, fy, aj aj, tyst o.s.v. kan också de minskas ner till hälften då man delar på fyandet.

Det finns massor av andra förslag också men det bästa av allt är ju att man kan "dela hunden i två delar". En duktig hund och en icke duktig hund.

Alltså, när t.ex Milou lyssnar på kommandon, sköter sig snyggt när vi är borta, hoppar bra på agilitybanan, gör något riktigt bra helt enkelt. Då är hon såklart min alldeles egna hund!

Ifall hon däremot skäller, inte kommer när man ropar, biter sönder något, gör något riktigt dåligt helt enkelt. Ja då är hon såklart Anders alldeles egna hund!

En perfekt delning (för min del) då jag alltid kan säga att jag äger en duktig och lydig hund ;)

Anders hund:


Min hund:

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra utlägg.. Håller helt och hållet med :)

Anonym sa...

hahahahahahahah :) det var bra :P

Anna sa...

Ja det ligger mycket i det =)