05 september 2008

födelsedag, skola och kommande dressyrtävling

Födelsedagen firades med de närmaste och som vanligt var det otroligt mysigt och trevligt. Får alltid så underbart fina presenter av alla!!

Just nu sitter jag på skolan, ska ha introduktionsföreläsning till den andra kursen jag ska läsa denna termin "Människa och dator interaktion". Troligen är den lika flummig som den andra kursen "Vetenskapsteori" eftersom det är samma lärare. Men men..förhoppningsvis blir det roliga diskussioner och intressanta föreläsningar i båda kurserna!

Tänk att jag är inne på mitt sista "riktiga" år! Därefter är det ett halvår med examensarbete och sedan är jag så gott som färdig. Då är jag Civilingenjör..oj, OJ!

På lördag är det dags för den årliga plågan, årets dressyrstart. Kan inte säga att jag ser fram emot det men det är alltid roligt att vara i tävlingsmiljö och så är det roligt att se ifall vi kan lyckas skrapa ihop lite mer poäng än förra året!

Tyvärr har vi kommit i en liten dressyrsvacka just nu, vänstergaloppen fungerar inte alls. Men men..ska jobba på det ikväll och förhoppningsvis kan vi iallafall få till en ritt som vi kan vara nöjda med. Man ska inte har för stora förhoppningar på ett renodlad hoppekipage ;).

Imorgon ska vi alltså visa upp min otroligt fina dressyrsits, vår högklassform, Mirran´s extraordinära gångarter och min otroliga förmåga att komma ihåg dressyrprogram..HAHA ;D

1 kommentar:

ansj sa...

haha, det kommer säkert gå jättebra! =D jag håller tummarna för er!