20 januari 2010

ledig i förtid

Jag kan ofta känna att det inte blir så speciellt mycket uträttat på fredagar eftersom helgstämningen redan har infunnit sig inom en. Samma sak var det när jag gick i skolan och olika lov började närma sig, då sjönk man in i ett lägre tempo redan några dagar före lovet ifall man hade chansen. Jag vet inte vad det beror på men det verkar nästan som om vi tar ut vår ledighet lite i förtid för att den ska kännas så lång som möjligt.

Detta har iallafall drabbat mig nu och det med råge, jag känner mig trött och vill mest bara ta det lugnt. Det finns absolut ingen motivation till att plugga eller göra något annat tråkigt utan min hjärna är enbart inställd på reseplanering och dylikt. Innerst inne har jag nog alltså redan tagit ledigt från jobb och skola, ledigt i förtid eftersom jag ju snart kommer att bli ledig i 18 veckor..detta infaller dock på tok för tidigt eftersom jag har massor av måsten som måste fixas före vi åker!

Får ta mig i kragen och släppa semesterdrömmarna lite då och då så att jag hinner färdigt med allt som ska göras i tid!

Inga kommentarer: