07 december 2009

loppis och rester till middag

efter en härlig helg är det så dags för måndag igen. Dagens chokladbit i adventskalendern föreställde en snökälke, vad jag nu ska med den till då det regnar här hemma. Min vita jul känns otroligt långt borta för tillfället!

I helgen så har vi haft bord på Brännaborgs loppis och på så sätt utökat utrymmet i vårt förråd vilket kommer att behövas till våren..att vi även tjänade lite pengar på kuppen var ju riktigt trevligt.

Men som jag sa till Anders igår när han skulle iväg och bli bjuden på hockey och middag

"Själv får man sälja grejer på loppis för att ha råd att äta rester här hemma!"

..och inte blev det bättre av att jag idag stod och letade i soptunnorna här utanför. Trodde att vi hade råkat slänga en påse med en massa värdefulla papper..men påsen dök sedan upp när jag kommit in igen.


PS. Film och resultat från lydnadstävlingen med Milou hittar ni på hemsidan

2 kommentarer:

maja sa...

hahahha okej då vart lite fel, nu står de stockohlm på fredag ;D

ansj sa...

Tittade på filmen! =P Bushund!! Men hon är ju jätteduktig =)