11 augusti 2009

Fotobok från Fuji direkt

Jag har tillverkat tre stycken fotoböcker tidigare och det är verkligen något jag har fastnat för. Tidigare har vi framkallat massor av kort från våra resor men det blir aldrig av att de klistras in i ett fotoalbum. Då är fotoböckerna ett mycket bättre alternativ för vår del =).

Ännu en fördel för någon som inte är så begåvad inom den estetiska formgivningen för hand, som jag, är att roliga element och fina teckensnitt enkelt infogas utan att man behöver vara där med sina fumliga fingrar och förstöra något!

När jag för någon vecka sedan kikade runt lite efter en bra foto-bokssida så ramlade jag över Fuji direkts roliga erbjudande! Att skriva om deras fotobok och på så sätt få en gratis fotobok från dem passade mig perfekt just nu eftersom pengamängden har sinat i hastig fart under sommaren medans idéerna till olika fotoböcker flödat!

Nu återstår det bara att välja vad just denna fotobok skall handla om. Tidigare har jag gjort två stycken till Anders som har handlat om våra resor. Men han fick en i våras så nu har vi inte hunnit rest tillräckligt mycket för att det ska kunna bli en bok till i den serien. Men jag har som sagt massor av andra idéer!

Ifall ni också är intresserade av att göra en fotobok bör ni kika in på Fuji direkt´s hemsida!

Nu ska jag ladda hem deras fotoboksprogram och fundera lite över vilka bilder som skall få bilda just denna fotobok.

2 kommentarer:

Anna sa...

TACK snälla =)

Mittlivblandungarhundarochhastar sa...

hej" Jag är också en fotoboks-fantast och måste tipsa om ifolor.se - jag beställde vår bröllopsbok där - vettiga priser och superbra kvalité.