27 januari 2009

motivation i minusläge

just nu går det verkligen segt med pluggandet! Mina kurser är båda på distans så jag kan planera min tid på egen hand vilket jag tycker är otroligt skönt men ibland saknar jag faktiskt föreläsningarna och speciellt laborationerna eftersom om man åkte på dem så blev så mycket mer gjort än ifall man satt hemma själv och skulle försöka laborera. Men men..

Största problemet med dessa kurser är att det är svårt att veta vart jag egentligen skall börja. Jag tycker att det är enklast att läsa en kurs i taget men jag vet inte ifall det praktiskt möjligt, men eftersom jag läser på distans och är den enda som för tillfället läser kurserna så kan jag ju vara med och styra en hel del =).

Idag har jag iallafall börjat ögna lite i Beslutsanalysboken, men vet inte ifall jag egentligen förstår så otroligt mycket. Allt detta ska ju sedan överföras till praktiska övningar och det brukar inte vara förens då som jag verkligen fattar något.

Avslutar med ett litet citat från min kursbok:

"The man who can most truly be accounted brave is he who best knows the meaning of what is sweet in life, and what is terrible, and he then goes out undeterred to meet what is to come"

Och så en snabbskriven sammanfattande översättning till den del av mina läsare som inte kan engelska =)

"Den man som allra helst kan kallas för modig är mannen som bäst förstått meningen med vad som är gott och ont här i livet och ändå kan gå ut för att helt orädd möta det som komma skall"

Inga kommentarer: