16 april 2008

skola, uteritt och IKEA

Började dagen med lite glädjande besked från min "hjälpande själ" på Miun. Han som iallafall ärligt försöker läsa de problem som jag står inför i och med kurserna jag ska läsa/läser. Förhoppningsvis slipper jag något mer strul tills höstterminen startar, och enligt honom kommer det flyta på lättare för mig då eftersom jag då enligt mitt program ska läsa de poäng som kurserna ges i. Får hoppas att det stämmer!

Hade sedan bara en 45 minuters föreläsning eftersom läraren skulle iväg på annat, tur att jag inte enbart åkt ner för den. Dock verkar han otroligt förvirrad, eller så är kursen otroligt lätt, för han gick igenom saker som alla redan kunde samt saker han tidigare tagit upp. Men men..

Väl hemma for jag till Bert för lite fotograferande av hans bil som ska säljas, sedan red jag ut på Mirran uppför Nillson´s backe. Milou var med också =). Riktigt mysig tur i det underbart härliga vädret!

Hem igen för en snabbdusch och sedan begav vi oss till Hägga för lite mat och sedan vidare till IKEA. Köpte en hel del grejer, men som vanligt var vi ute i sista sekund och när de ropade ut: "Nu stänger vi" , då hade vi precis börjat plocka saker i Tag-själv-lagret! Men det löste sig iallafall och med lite tur och Monica´s hjälp så fick vi även ett presentkort på 500 kr, trevligt =D.

Nu ha vi ägnat några timmar åt ihopsättande av möbler, blir en hel del över till imorgon, förhoppningsvis passar allt som vi köpt kanon!

Nu är det sovdags, klockan har tickat iväg i en väldans fart!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack så mycket :D