15 september 2007

Varning! Hoppekipage entrar dressyrbanan!!

Ja imorgon är det dags för den icke efterlängtade dressyrdebuten, förstår nog inte riktigt vad jag har gett mig in på. Jag som inte alls tycker om att tävla i dressyr, rida ett program och försöka få till allt på bästa sätt. Nä jag vill flyga över hinder, känna det hisna i magen av rädsla eller lycka. Det är livet det!!

Men men..i ett svagt ögonblick kände jag väl att det var dags. Det var dags att visa upp våra frånvarande talanger i dressyren. Men ju närmare tävlingen kommer så känner jag att det är en hopphäst jag har köpt och absolut ingen dressyrtalang.

Men vilken hopphäst sedan! Hoppade i måndags och känslan när hon flyger över hindren är helt underbar!! Tänk att få sitta av sin alldeles egna häst med ett leende efter varje hopplektion. I hoppningen är hon oslagbar!!!

I dressyren..ja du..får hoppas jag kommer ihåg programmet så får vi vara nöjda där! Ingen kommer vara lyckligare än jag när det hela är över!!

Nu ska jag hem till mamma o pappa för att tröstäta/peppäta lite pizza, sen är det dags för stora badet av Mirran. Ikväll ska vi för ett dygn tvätta bort hopphästen Mirran och ta fram dressyrhästen i henne!! Och imorgon då jäklar ;)

Mums =)

2 kommentarer:

Johanna sa...

Du lyckades jäkligt bra med att tvätta bort dressyrhästen! Jag måste då se filmen sen :)

Johanna sa...

Haha hopphästen menar jag såklart!