16 september 2007

dressyrdebuten är avklarad!

Nu har vi debuterat i dressyr också, så nu har jag min Lb, Lb häst =)
Det gick över förväntan idag, hon var för låg i formen men det visste jag redan, men hon var också väldigt stadig i den formen! Längde tyvärr lite dåligt i alla längningar, samt att hon brallade i galopplängningen. Men vad gör det när hon ställde åt höger, inte krullade sig i galoppen, jag kom ihåg programmet och vi stod blick stilla i halterna!!! =)

Skrapade ihop 157 poäng vilket resulterade i 52% vilket jag får vara otroligt nöjd med för dagen. När formen blivit lite högre så borde vi kunna kamma hem några fler poäng. Men det tar vi på nästa års hemmatävling..eller nästnästa års ;)

Nu blickar vi enbart framåt inom hoppningen, tävling 30 september i sikte!!

1 kommentar:

ansj sa...

hehe, ni var så duktiga! =)(och jag ska försöka uppdatera så ofta jag kan! =P )