17 juni 2007

Tävling i Njurunda

Var och tävlade i Njurunda igår, hoppade 1m, 1.10 och Mirran skötte sig perfekt hela dagen!

I 1m så dubbelnollade vi, hon hoppade otroligt bra och svängde precis som jag ville. Tyvärr hade vi 0,4 sek för lång tid men en andra plats är jag supernöjd med!! Vågade inte riktigt ta en av de svängar jag tänkt eftersom det var folk som gick omkull där... Vann iallafall ett par riktigt riktigt snygga Lamicell benskydd, fram och bak, men min lilla häst kan nog inte ha dem eftersom hon har ponnystorlek på benen. Men men...det var ett roligt pris att få iallafall =)

I 1.10 så var hon fortfarande lika lugn och lättriden. Lyssnade jättebra och jag är så otroligt nöjd med mitt arbete med henne i svängar och mot hindren. Allt flöt på kanon! Rev tyvärr andra hindret i kombinationen, det blev lite trångt(!), men men..jag var supernöjd både över henne och mig själv! Sista hindret som var en maxad oxer som det var lång anridning på och stod helt själv hoppade vi lugnt och fint =)=).

Underbar häst jag har!!!!!

Hade tänkt avsluta kvällen med fest hos Annso som fyllde 25 i fredags och sedan krogen men tyvärr så kom den här hemska magkatarren just denna kväll..suck..gick hem och la mig efter förfesten hos Annso istället. Men det var ju andra som hade flaggan i topp under kvällen så ;)

Hmm..undrar ifall det är så här det känns när man har halsfluss..?! Huvaligen!

Jag och Mirran under prisutdelningen!

Inga kommentarer: