05 oktober 2009

Som nybörjare är man faktiskt nybörjare!

För tillfället håller jag på och arbetar i programmet Flash, ett program som är helt nytt för min del och jag har aldrig tidigare varit i kontakt med ett liknande program heller vilket medför att jag är en nybörjare på skapande av scener, lager o.s.v.

Men detta verkar inte lärare för en grundläggande, nybörjaranpassad kurs ha förstått utan lägger glatt ut alla möjliga olika länkar med filmer om flash som ska hjälpa oss på vägen. Och det skulle de säkert ha gjort, ifall det inte vore så att filmerna är gjorda för andra versioner av Flash än vad vi använder samt att de inte visar steg för steg hur de gör utan gärna hoppar över några "självklara" steg för att gå direkt på det som enligt dem kan vara svårt.

Idag har jag kämpat med en del av laborationen i min datakurs, när jag till slut förstått mig på hur jag skulle göra genom att själv googla på ämnet samt testa mig fram så visade det sig vara otroligt simpelt och inte något som bör ha tagit mig en hel dag att utföra. Men men..jag kanske lär mig bättre på detta sätt, eller?!

För er som vill testa på att använda Flash kan jag än en gång rekommendera Webdesignskolan!!

Inga kommentarer: