09 oktober 2009

5 fina fönster men kan inte se ut

Det är mörkt, det är kallt och det är alldeles för tidigt på morgonen när jag sitter här vid köksbordet och intar lite frukost i form av fil, hemmagjord hallonsylt och knäckebrödmackor. Sitter och funderar på vilken jacka jag ska ta, är det en sådan där extra kall dag idag, eller regnar det kanske?!

Vi har 5 stora fina fönster i denna lägenhet men kan ändå inte se vad det är för väder ute..detta beror på att våra kära byggställningar + nät + plast täcker våra fönster lite trevligt sådär bara för att de vill låta oss leva i ovisshet! För det kan ju inte vara för att de håller på och målar för några målare ser jag sällan till!

Det är tur att internet finns som kan berätta för mig vad vi har för väder här utanför. Enligt min dator är det -1 grad så jag får lita på den, vad ska jag annars göra, i och med byggställningar, plast mm har de även lyckats gjort vår termometer obrukbar, men men lika glad är väl jag för det ;).

Hoppas ni sover gott!

Inga kommentarer: