06 juli 2009

gatufesten och lite till

I helgen har vi haft besök av Anders kusin Emil och Maja som kom hit eftersom Emil skulle vara med på Daniels (Anders bror) svensexa som gick av stapeln i lördags.

Fredagen ägnades för min del åt att kika runt i lite butiker på Birsta. Jag kom enbart hem med tråkiga saker som tandkräm, schampo och dylikt från ÖB. Men tur var väl det eftersom jag denna sommar kommer få leva otroligt snålt för att få mina pengar att räcka hela vägen.

Lördagen tillbringades i sällskap med Maja, Maria och Ida i Sundsvall. Var ner på stan en sväng och kikade i lite butiker samt kollade på Daniel när han utklädd till Hulken fick hoppa Bungyjump. Jag som är extremt höjdrädd höll krampaktigt tag i de andra varje gång någon hoppade, bungyjump är något jag aldrig, aldrig vill testa på! Det klarar mig med den svindel jag får av att kliva upp två steg på en stege!

På kvällen var jag och Maja ner en sväng på gatufesten och kollade in Tomas Ledin samt Hammerfall. En trevlig kväll med trevligt sällskap, dock lite besviken på Tomas Ledin´s låtval som inte riktigt föll mig i smaken, jag vill ha klassiker som man kan sjunga med i!

Söndagen var lugn med filmtittande och mys. Alldeles lagomt för att vara en söndag med halvdåligt väder.

Inga kommentarer: