23 augusti 2008

3 tentor senare..

..och jag är tillbaka =). De senaste veckorna har ägnats åt plugg, jobb, plugg, plugg. Skrev den första tentan i lördags och sedan var det en i onsdags och en i torsdags..pust! Men förhoppningsvis gick alla vägen och då har det ju varit värt allt slit!

Mirran fick sommarlov efter Näset och vilade/gick lugnt i två veckor innan det var dags att börja träna igen. Har hoppat två gånger, lite studs, trippelbarrar och en låg bana för att träna rytm och tempo. Hon har skött sig super hela tiden =).

Imorgon är det äntligen dags att tävla igen, det bär av till Matfors för att starta 110 och 120. Ska bli otroligt roligt!! Ikväll är det duschning och lite dressyr som gäller. Mirran´s byten har verkligen lossnat nu och hon gör riktigt fina flygande byten även på hoppbanan , ibland blir det fortfarande kors då hon är riktigt taggad efter något hinder men oftast så blir det hela och rena =D.

Vi har även anmält oss till Härnösands hemmadressyrtävling, ska starta Lb:3. Får se ifall jag kan lära mig banan..

Så jag har nu tre tävlingshelger framför mig, 2 hoppning och en dressyr =). Roligt med lite fart igen, har varit ganska så dåligt med tävlingar i sommar annars. Men men..

Nu ska vi ut och kika när Anders kompisar springer Öbacka-varvet.

Håll tummar och tår för oss imorgon!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha vilka är det som har sprungit Öbacka-varvet? Nu sitter jag i alla fall på tåget! Rätt tåg med rätt biljett på rätt plats ;) Vad gör du ikväll?

ansj sa...

kul att ni är igång igen! =) Har saknat dina blogginlägg