21 maj 2007

Tävling i Kramfors

Första dagen var Mirran superpigg och otroligt stark så tyvärr hade vi en hackig runda i 90 med två nedslag. Men det känns verkligen att hon vill hoppa!!

I 1m så var hon lite lugnare och lyssnade lite bättre så vi nollade grunden men rev tyvärr sista hindret i omhoppningen på grund av en liten miss i kommunikationen. Kom iallafall placerad 6:a av 41 stycken så det var roligt =)

Andra dagen så skulle jag bara starta 1m, red fram lite längre än vanligt och det verkade nyttigt för Mirran för redan på framhoppningen märktes det skillnad. Sprången var runda och fina. På själva banan var hon superfin(!) galopperade med lugna och jämna språng, vi varken red iväg eller kortade för mkt mot något hinder, otroligt fin var hon! Tyvärr slog vi ner frambommen på en oxer, Mirran var lite nonchalant, men jag är otroligt nöjd ändå!

Nu vet jag iallafall att min häst behöver få spralla av sig lite innan hon ska in på en hoppbana =), bra att veta inför nästa helgs tävling!

Ha det så bra

3 kommentarer:

Hanna Persson sa...

absolut kan du få det, vad har du för mail?

Hanna Persson sa...

jag har faktiskt ingen aning, men jag kan säkert luska ut vem det var genom cicci.

ska åka iväg nu, så jag mailar dig ikväll!

Anonym sa...

hej! skulle bara säga att mannen du såg som fotade troligen var han från tidningen... men om du håller utkik på www.fotozuzzi.se kommer du säkert hitta foton där senare när hon hunnit redigera alla hundratals kort hon stog och knäppte. :) söt liten pålle du fått tag på iaf! :)