27 maj 2007

Härnösandstävling och debut

Idag var det äntligen dags för hemmatävlingen!

I 1m var hon superfin och räddade mig över en stor oxer som jag tappade all ridning på. Efter det vaknade jag till och vi fick till en kanonfin runda men tyvärr så rev vi sista omhoppningshindret..igen! Men men...huvudsaken var att hon hoppade så bra =)

Kom placerad 7:a av 43 eller något sådant.

Sedan var det dags för debuten på 110, första hindret gick super sen kom en stor maxad oxer som jag tyckte jag red bra på men hon rev, sen kombinationen räcke-räcke två språng, lätt som en plätt(!) sedan en oxer igen, ett stopp helt utan anledning kändes det som. Hon hoppade på andra försöket, linje till räcke, hoppade bra. Sedan kom trippelbarren somhon av någon anledning fegade ut helt på och rev hela genom att glida in i den. Men på nästa försök så kom vi även över den, fast med ett fint jämfotahopp!;) nästa hinder ett räcke och så linje till oxer (näst sista hindret) där blev det stopp igen och vi var uteslutna. Hoppade ettan igen, hur fint som helst. Men de språng som blev bra de blev verkligen superbra så jag är nöjd med vår debut! Vi har ju aldrig hoppat en så lång och stor bana förut, speciellt inte på tävling!!

Min häst är underbar!!!

Inga kommentarer: