08 april 2009

Examensarbete

Nu har jag påbörjat min sista vanliga kurs på min utbildning och sedan är det "bara" examensarbetet kvar. Vi skriver det på D-nivå vilket betyder att de gärna vill se att jag skriver på engelska.

Mitt ämne kommer kretsa kring Business intelligence och här har jag hittat en bra förklaring på vad det är:

Business Intelligence (BI) – En övergripande term för applikationer, infrastruktur, plattformar, verktyg och tillvägagångssätt vilka möjliggör analys av företagsinformation för att optimera beslutsfattandet och styra mot uppsatta mål.

Så där har ni ämnet som mina studier kommer kretsa kring de sista veckorna av vårterminen samt hela hösterminen! Sen håller jag tummarna för att detta går bra så att jag kan se fram emot en arbetskarriär inom samma ämne.

1 kommentar:

ansj sa...

hehe, jag är inte avundsjuk :P